Χρήσιμα

Χωρισμός τις ημέρες της καραντίνας

Τι γίνεται όταν τις μέρες που είμαστε κλεισμένοι στο σπίτι υπό την απειλή ενός ιού πρέπει να αντιμετωπίσουμε έναν χωρισμό; 

Δυστυχώς, ακόμη κι αυτές τις δύσκολες κοινωνικά ώρες κάποιοι άνθρωποι θα πρέπει να ξεκαθαρίσουν τη θέση τους μέσα στη σχέση. Κι αν αυτή η σχέση δεν τους καλύπτει συναισθηματικά οδηγούνται στο χωρισμό.

 

Είτε το επιλέξουν είτε όχι, ένας χωρισμός είναι επώδυνος. Είτε τετ α τετ είτε από το τηλέφωνο, ο χωρισμός βάζει σε δοκιμασία τις αντοχές μας στη θλίψη, στο θυμό, στην απογοήτευση, στη μοναξιά και σε ένα σωρό άλλα συναισθήματα που τον συνοδεύουν. Ότι έχουμε επενδύσει συναισθηματικά στον άλλον, τώρα διακόπτεται. Ούτε λίγο ούτε πολύ, πρόκειται για ένα πένθος, συμβολικά μιλώντας, που καλούμαστε να διαχειριστούμε. 

Οι καταστάσεις καραντίνας και κοινωνικής απομόνωσης εξ αιτίας του COVID-19 ενισχύουν την αίσθηση της μοναξιάς, της θλίψης και επιπλέον της ακινησίας. Σε αυτές τις συνθήκες είναι σημαντικό: 

 

video call 2942368 1920

 

Να ορίσουμε ένα κοινωνικό δίκτυο που θα λειτουργήσει  υποστηρικτικά: χρειαζόμαστε φίλους ή/και συγγενείς στους οποίους έχουμε εμπιστοσύνη να μιλήσουμε ελεύθερα για τα συναισθήματά μας. 

 

 

 

i veltisti aksiopoiisi tou xronou kai ton poron sas featured

 

 

Να κρατήσουμε μια ρουτίνα στην καθημερινότητά μας: προσπαθούμε οι διατροφικές μας συνήθειες, ο ρυθμός ύπνου-ξύπνιου, ότι έχει να κάνει με την εργασία ή τις σπουδές μας και στο βαθμό που επιτρέπεται από τα μέτρα ασφαλείας να είναι όσο πιο κοντά στην καθημερινότητά μας πριν την καραντίνα. Αυτό για να αντιληφθεί ο εγκέφαλος ότι υπάρχει μια συνέχεια ώστε να μειωθεί το στρες.

 

 

unnamed

 

Προσοχή στις μεθόδους μείωσης του στρες βραχυπρόθεσμης ωφέλειας: όπως η κατανάλωση αλκοόλ, το υπερβολικό κάπνισμα ή η κατάχρηση αγχολυτικών, γιατί μακροπρόθεσμα μπορεί έχει αντίθετα αποτελέσματα. 

 

 Η σωστή και έγκαιρη έκφραση των συναισθημάτων προϋποθέτει τη σωστή τους διαχείριση. Αν για κάποιο λόγο, αυτά συναισθήματα επιμείνουν και νιώσουμε ότι γίνεται πολύ δύσκολο να τα διαχειριστούμε μόνοι μας, καλό είναι να απευθυνθούμε σε έναν ειδικό για μια συστηματική αντιμετώπιση του προβλήματος.

 

Έλενα Χριστοπούλου

Κλινικός Ψυχολόγος & Μέλος ΕΟΔ Μεσσηνίας

 

Πηγές:

  • websites www.junglam.com , www.starbene.it
  • βιβλίo:Εισαγωγή στη γνωσιακή συμπεριφοριστική θεραπεία (2012). Westbrook D., Kennerly H., Kirk J., εκδ. Πεδίο.
Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά
 

RS adelfopoiisi

Ημερολόγιο 2020

hmerologio 2020a

NANSEN 2016

afisaGineEthelontisS

Η Ελληνική Ομάδα Διάσωσης καλωσορίζει στην κοινότητά της όλους όσοι θέλουν να δραστηριοποιηθούν σαν εθελοντές διασώστες και να προσφέρουν ο καθένας όπως κι όσο μπορεί. Οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν από κοντά όλους τους τομείς δράσης της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης:
.
• Βασικές Γνώσεις Πρώτων Βοηθειών.
• Βασικές Γνώσεις Ορεινής Διάσωσης.
• Αντιμετώπισης Μαζικών Καταστροφών.
• Βασικές Γνώσεις Τηλεπικοινωνιών.
• Βασικές Γνώσεις Μετεωρολογίας.
• Βασικές Γνώσεις Υγρού Στοιχείου.

Ποιοί Είμαστε

Η Ελληνική Ομάδα Διάσωσης (Ε.Ο.Δ.) είναι Μη Κυβερνητική Οργάνωση έρευνας και διάσωσης, τα μέλη της οποίας συμμετείχαν σε επιχειρήσεις από το 1978 σε εθελοντική βάση, ενώ από το 1994 λειτουργεί με τη μορφή σωματείου

 

facebook icon50   twitter02syoutube S

  

χρήσιμα τηλέφωνα

emergency phone

partof

Η Ελληνική Ομάδα Διάσωσης είναι μέλος των

© 2020 ΕΟΔ Μεσσηνίας. All Rights Reserved. Designed By aidpc.net

Search