Χρήσιμα

Α' Βοήθειες Ψυχικής Υγείας - Πλήγμα : κορονοϊός - Τι να κάνω;

Ένας ιός παίρνει το ρόλο ενός αόρατου εχθρού και απειλεί τη ζωή μας και τη ζωή των δικών μας ανθρώπων. Γίνεται ένας κίνδυνος που παραμονεύει έξω από την πόρτα μας ανά πάσα ώρα και στιγμή.

Coronavirus COVID 19Πόσο φυσιολογικό είναι να νιώσω φόβο, άγχος, θλίψη και πόσο η ανησυχία μου για το μέλλον μπορεί να επηρεάσει τη ζωή μου;

Το συναισθηματικό κομμάτι του ψυχοκοινωνικού τραύματος που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε αυτές τις μέρες είναι κάθε άλλο παρά αμελητέο.

Η καραντίνα, ανεξάρτητα από το πόσο απαραίτητη μπορεί να είναι για την προστασία μας, νοείται ως απώλεια της ζωής που είχαμε πριν, ως απώλεια του ελέγχου της ζωής μας, κατ’ επέκταση της ελευθερίας μας.

 

Xωρίς να παραγνωρίζουμε την ατομικότητα του κάθε ανθρώπου, προτείνουμε κάποια βήματα αντιμετώπισης και διαχείρισης της κρίσης που συνοδεύει την πανδημία:

 

1.Τηρώ τους κανόνες υγιεινής

Πλένω τα χέρια μου, χρησιμοποιώ αντισηπτικά και φοράω τη μάσκα μου και τα γάντια μου όπου κρίνω ότι χρειάζονται.

 

2. Αποφεύγω την παραπληροφόρηση

Ενημερώνομαι από ειδικούς επιστήμονες (π.χ. οικογενειακός γιατρός, παιδίατρος), αποφεύγω να έχω ανοιχτά τηλεόραση ή ραδιόφωνο με σχετικές για τον κορονοϊό πληροφορίες αρκετές ώρες και επιλέγω να ακούσω ειδήσεις το πολύ δύο φορές την ημέρα.

 

3. Σκέφτομαι αυτό που μπορώ να κάνω και όχι αυτό που δεν μου επιτρέπεται να κάνω

Είναι σημαντικό για να ανακτήσω τον έλεγχο της καθημερινότητάς μου να επιλέξω τις πράξεις μου:

α. Μπορώ να ελέγξω το σώμα μου π.χ. να κάνω γυμναστική, να ελέγξω τη διατροφή μου, να φροντίσω τον εαυτό μου.

β. Μπορώ να ελέγξω τη διάθεσή μου κάνω πράγματα που μου αρέσουν και που με κάνουν να χαίρομαι στα όρια του επιτρεπτού από τους νόμους π.χ. διαβάζω ένα βιβλίο, παίζω ένα παιχνίδι με το παιδί μου κλπ.

γ. Μπορώ να έχω επαφή με δικούς μου ανθρώπους να επισκεφτώ αυτούς που είναι κοντά, να τους φροντίσω χωρίς να χρειαστεί να έρθω σε σωματική επαφή, μαγειρεύοντας ή κάνοντας τα ψώνια τους, να χρησιμοποιήσω όποια τεχνολογικά μέσα μπορώ για να επικοινωνήσω με αυτούς που είναι μακριά.

δ. Γίνομαι χρήσιμος εφόσον μπορώ και θέλω να το κάνω: εάν κάποιος είναι άρρωστος τον παροτρύνω σε ειδική ιατρική βοήθεια, εάν κάποιος δυσκολεύεται να διαχειριστεί την στρεσογόνο κατάσταση προσπαθώ να τον κάνω να νιώσει καλύτερα μιλώντας του υποστηρικτικά και κρατώντας επαφή είτε με τηλέφωνο είτε με μέσα κοινωνικής δικτύωσης, εάν ξέρω πως ένας άνθρωπος είναι μόνος του προσπαθώ να έχω συχνή επικοινωνία μαζί του.

 

4. Έχω πάντα στη σκέψη μου ότι δεν θα είναι για πάντα

Είναι αλήθεια ότι κάποια στιγμή αυτή η κρίση θα τελειώσει.

 

5. Μπορώ να ελέγξω αυτό που ζω και νιώθω εδώ και τώρα 

Τα συναισθήματά μας είναι αντιδράσεις στα εξωτερικά ερεθίσματα του περιβάλλοντος και ως εκ τούτου φυσιολογικά. Έχουμε κατανόηση και είμαστε συμπονετικοί με τον εαυτό μας για οτιδήποτε μας προκαλεί δυσφορία.

 

6. Δεν κινδυνολογώ

Ο φόβος είναι το κυρίαρχο συναίσθημα στην πανδημική πραγματικότητα. Σκέψεις όπως «θα μολυνθώ σίγουρα», «έχω δέκατα, μάλλον έχω κορονοϊό» δεν είναι παρά λάθος συμπεράσματα στα οποία οδηγούμαστε βασισμένοι στο συναίσθημα του φόβου της μόλυνσης. Σκέφτομαι λογικά και οποιαδήποτε υποψία ή απορία έχω απευθύνομαι στον γιατρό μου.

 

7. Ζητάω ειδική βοήθεια όπου κρίνεται αναγκαίο

Εάν για κάποιο λόγο νιώθουμε ότι δεν μπορούμε να διαχειριστούμε το στρες, ζητάμε άμεσα βοήθεια από ειδικούς ψυχολόγους.

 

Ελπίζουμε αυτό το κείμενο να φανεί χρήσιμο. Οποιαδήποτε ερώτηση, σχόλιο ή ανησυχία έχετε μπορείτε να το μοιραστείτε μαζί μας στο email της ομάδας μας Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..Επίσης ΑΝΩΝΥΜΑ συμπληρώνετε τη φόρμα https://forms.gle/awq5ga2MAtYxeVn6A

 

 

Έλενα Χριστοπούλου

Κλινικός Ψυχολόγος & Μέλος ΕΟΔ Μεσσηνίας

 

Πηγές:

  • βιβλία: boris cyrulnik Η αυτοβιογραφία ενός σκιάχτρου, 2008 εκδ κελευθος & Εισαγωγή στη γνωσιακή συμπεριφοριστική θεραπεία, david westbrook, helen kennerly, joan kirk 2012 εκδ. Πεδίο.

 

 

Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά
 

RS adelfopoiisi

Ημερολόγιο 2020

hmerologio 2020a

NANSEN 2016

afisaGineEthelontisS

Η Ελληνική Ομάδα Διάσωσης καλωσορίζει στην κοινότητά της όλους όσοι θέλουν να δραστηριοποιηθούν σαν εθελοντές διασώστες και να προσφέρουν ο καθένας όπως κι όσο μπορεί. Οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν από κοντά όλους τους τομείς δράσης της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης:
.
• Βασικές Γνώσεις Πρώτων Βοηθειών.
• Βασικές Γνώσεις Ορεινής Διάσωσης.
• Αντιμετώπισης Μαζικών Καταστροφών.
• Βασικές Γνώσεις Τηλεπικοινωνιών.
• Βασικές Γνώσεις Μετεωρολογίας.
• Βασικές Γνώσεις Υγρού Στοιχείου.

Ποιοί Είμαστε

Η Ελληνική Ομάδα Διάσωσης (Ε.Ο.Δ.) είναι Μη Κυβερνητική Οργάνωση έρευνας και διάσωσης, τα μέλη της οποίας συμμετείχαν σε επιχειρήσεις από το 1978 σε εθελοντική βάση, ενώ από το 1994 λειτουργεί με τη μορφή σωματείου

 

facebook icon50   twitter02syoutube S

  

χρήσιμα τηλέφωνα

emergency phone

partof

Η Ελληνική Ομάδα Διάσωσης είναι μέλος των

© 2020 ΕΟΔ Μεσσηνίας. All Rights Reserved. Designed By aidpc.net

Search